Friday, June 12, 2009

jerebu

keadaan jerebu dari udara

jerebu datang lagi? oh tidak!!! tapi nampaknya KL sekarang memang tgh berjerebu, Penang pun macam tu.. saye & husband perasan last Saturday when we went to Penang. dari atas jambatan, Penang tak nampak clear.. kalau tak, terang je nampak pulau tu..


kat KL pun teruk berjerebu.. lagi hujan, lagi berjerebu.. kat rumah saye, keluar kat balkoni, dalam 2 km ke depan je dah tak clear pemandangan.. dah la cuaca sekarang ni panas, lagila teruk berjerebu.. saye tak suka keadaaan macam ni.. ingat dulu ada satu tahun jerebu teruk gile, sampai kena pakai mask! kat dalam ofis pun berjerebu je sebab masuk ikut saluran aircond, rasa tak sihat je.. adakah peristiwa itu akan berulang? adakah Kalimantan dan Sumatera terbakar lagi? tempat korg lak macam mana? berjerebu tak?

3 comments:

dialicious said...

org kata elnino akan dtg bulan 8 ni..uhuhuh..my wedding time..:(

edzlin007 said...

welcome to el-nino. harap nya tak seteruk dulu. tempat saya d kulim kedah, ok lagi, belum jerebu, tp cuaca panas terik, dan dah start musim demam, habuk bertebangan.

Feyda said...

Kat Klang ni dah ok ckit..Dah 2 hari hujan,so IPU dah trun..Last thursday till friday mmg teruk..nmpk jalan dalam takat 1-1.5 km je (my estimation la)..Fida pun dah dok batuk2 ni.adoilah..